Szanowni Państwo,
Zgodnie z ustaleniami z posiedzenia KOPI Wykonawca przystąpił do aktualizacji opracowań STEŚ oraz materiałów do Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach – przekazanie dokumentacji STEŚ do Zamawiającego nastąpiło w dniu 06.02.2024 r. W materiałach uwzględnione zostały uwagi zawarte w protokole KOPI nr 41/2023.
Więcej o posiedzeniu KOPI: https://www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/kolejny-krok-do-realizacji-obwodnicy-kaczorowa
Poniżej prezentujemy podstawowe parametry techniczne drogi (ustalone w oparciu o Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie):
- Klasa techniczna – GP;
- Kategoria ruchu – KR5;
- Prędkość projektowa – 70 km/h;
- Prędkość miarodajna – 90 km/h;
- Przekrój dwujezdniowy – 2×2 pasy ruchu;
- Szerokość pasa ruchu – 3,50 m;
- Szerokość środkowego pasa dzielącego – zmienna min.3,5 m + 0,5 opaska wewnętrzna;
- Opaska wewnętrzna – 0,50 m;
- Opaska zewnętrzna – 0,70 m;
- Pobocze gruntowe – min. 1,5 (w tym opaska zewnętrzna 0,7m);
- Skrajnia pionowa – 4,7 m;
- Nośność nawierzchni – 115 kN/oś;
Na etapie opracowywanie Projektu Budowlanego zostaną uwzględnione następujące uwagi:
- Zostanie przeprowadzona ponowna analiza dostępności nieruchomości do drogi publicznej pod kątem optymalizacji długości jezdni dodatkowych.
- Dodatkowe jezdnie zostaną zakończone placami do zawracania
- Zostaną wprowadzone na planach sytuacyjnych dojazdy do zbiorników retencyjnych oraz zostanie skorygowany kształt zbiorników celem wyeliminowania kątów ostrych w ich obrysie.
- Zostaną wprowadzone na planach sytuacyjnych mijanki na jezdniach dodatkowych o szerokości 3,5 m.
- Zostanie zweryfikowana jakość uzyskanego materiału z rozbiórki oraz opracowany bilans pozyskania i zagospodarowania destruktu.
- Zostanie przeanalizowane konieczność wykonania koncepcji Systemu Zarządzania Ruchem w oparciu o Wytyczne dla Wykonawców koncepcji SZR, Instrukcję rozmieszczania klas modułów wdrożeniowych w pasie drogowym oraz specyfikacje techniczne dla klas modułów wdrożeniowych rozproszonych.
Poniżej prezentujemy orientację, plany sytuacyjne oraz przebieg drogi krajowej nr 3 względem MPZP wariantu zarekomendowanego w ramach posiedzenia KOPI do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).