Szanowni Państwo,
Przekrój Drogi Głównej (DK3) w odcinku realizacyjnym będzie wykonywany jako dwujezdniowy 2×2 z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz pasem dzielącym. Ze względu na przebieg trasy w wykopie lub nasypie oraz konieczność skomunikowania sąsiadujących działek poprzez dodatkowe jezdnie, szerokość pasa drogowego zostanie dostosowana do warunków lokalnych. Ogólny opis przekroju prezentujemy poniżej na załączonych schematach.
Dla obsługi ruchu lokalnego, bezpiecznego przekraczania przeszkód oraz umożliwienia migracji zwierząt zaprojektowano obiekty mostowe (wiadukty i estakady), przejazdy gospodarcze oraz przepusty i przejścia dla zwierząt.
Poniższa tabela zawiera wykaz planowanych do budowy obiektów inżynierskich.
Nazwa
obiektu |
Przybliżony
kilometraż |
Rodzaj
obiektu |
Opis
przeszkody |
Funkcja
ekologiczna |
WD-A-01 |
437+486 |
WD |
droga |
brak |
PZDdz-A-02 |
438+048 |
WD |
szlak migracji zw. dużych, ciek |
PZDdz |
PZDsz-A-03 |
440+360 |
WD |
szlak migracji zw. średnich, ciek |
PZDsz |
PZDdz-B-01 |
441+437 |
WD |
szlak migracji zw. dużych, ciek |
PZDdz |
PZŁ-C-03 |
444+383 |
P |
szlak migracji płazów |
PZŁ |
ED-W8-01 |
446+309 |
ED |
szlak migracji zwierząt, siedlisko poczwarówki, droga dodatkowa, droga DW328; linia kolejowa
776 Marciszów – Wojcieszów Górny |
PZDd |
WD-W8-02 |
449+959 |
WD |
DK3 |
brak |
Przejście dla pieszych |
451+187 |
Przejście dla pieszych |
DK3 |
brak |
PZŁc-E-02 |
452+003 |
P |
szlak migracji płazów, ciek |
PZŁc |
W celu zapewnienia dostępności do przyległych terenów zaprojektowano szereg dróg serwisowych (dodatkowych jezdni). Jezdnie te, wraz z przebudowywanymi fragmentami dróg poprzecznych zaplanowano jako drogi o nawierzchni bitumicznej (w pobliżu przejść dla zwierząt – jezdnie o nawierzchni z kruszywa).
W ramach projektu przewidziana została również przebudowa istniejących cieków wodnych oraz budowa zbiorników retencyjnych, które stanowić będą element odwodnienia projektowanej trasy.